Câu chuyện Gọi Món
Câu chuyện Gọi Món

Câu chuyện Gọi Món

👉 Cho tôi gọi món ăn số 24 nhé!

Người phục vụ nhã nhặn đáp:

👉 Thưa ngài, đó là giá tiền, không phải số thứ tự. Nhà hàng có nhiều món giá 24 đô la, không biết ngày đây muốn chọn món nào ạ?

👉 Ồ, ra là thế! – Tom đảo mắt xem lại thực đơn, sau đó hắng giọng – Vậy cậu cho tôi gọi món có số 12 nhé!

Đó là Do không biết cách đọc tên món trong thực đơn nên Tom đã nói với nhân viên phục vụ trên câu chuyện trên.

Đặt đồ ăn trực tuyến, miễn phí, giao tận nơi - Goimon.vn
Hình ảnh được lấy trên interner: : Đặt đồ ăn trực tuyến, miễn phí, giao tận nơi – Goimon.vn

Sự phát triển của dịch vụ gọi đồ ăn nhanh

Khoảng vài năm trở lại đây, ở Việt Nam đã xuất hiện một số mô hình gọi món trực tuyến thu hút được sự quan tâm của thị trường. Khởi đầu là Vietnammm.com và Eat.vn, hai dịch vụ gọi món trực tuyến nhắm vào đối tượng chính là cộng đồng người nước ngoài sống và làm việc tại Hà Nội, Đà Nẵng và TP.HCM. Hình thức kinh doanh này cũng đã bắt đầu lan rộng đến khách hàng người Việt với sự ra đời của ChonMon.vn, GoiMon.vn hay FoodPanda.vn.

Đặt đồ ăn trực tuyến, miễn phí, giao tận nơi - Goimon.vn
Hình ảnh được lấy trên interner: Đặt đồ ăn trực tuyến, miễn phí, giao tận nơi – Goimon.vn

Lịch sử hình thành

Goimon.vnGoimon.vn là website cung cấp dịch vụ gọi đồ ăn trực tuyến tại các nhà hàng dành cho những người bận rộn. Theo như anh Nguyễn Văn Trí – team leader của dự án, goimon.vn tuy mới bắt đầu triển khai từ năm 2011, nhưng đã hợp tác với hơn 150 nhà hàng trên địa bàn Hà Nội và bước đầu thu hút được sự quan tâm của khách hàng yêu ẩm thực. Mô hình kinh doanh của Goimon.vn cũng chính là mô hình mà Rocket Internet – công ty internet của Đức đang có những đầu tư mạnh mẽ vào Thương mại điện tử tại Châu Á – muốn triển khai trong thời gian sắp tới tại Việt Nam. Với định hướng phát triển rõ ràng, trong lần tham dự Investment Hour tháng 6 này,  Goimon.vn hi vọng có được cơ hội nhận đầu tư và hợp tác với VC Corp và các nhà đầu tư tham dự chương trình.

👉👉👉 Slide thuyết trình của Goimon.vn vui lòng xem tại đây

🛵 Gọi món giao tận nơi là dịch vụ miễn phí giúp bạn đặt đồ ăn nhanh chóng từ hơn 200 nhà hàng, quán ăn. Nhanh – Tiện – Miễn Phí – Goimon.vn

🛵 Đặt đồ ăn trực tuyến, miễn phí, giao tận nơi – Goimon.vn

🛵 Ăn trưa văn phòng hay ăn tối tại nhà – Chỉ cần truy cập goimon.vn – Sau 30 phút, đồ ăn sẽ được giao tới bạn còn nóng hổi.

Thị trường đặt món online cạnh tranh sôi động, người hưởng lợi là người tiêu dùng. Ngày càng có nhiều sự lựa chọn thay vì chen chúc ở nhà hàng, nấu ăn cho cả đại gia đình.

Trên báo nước ngoài có đưa tin

Vietnam’s Food Delivery Battle is Really Hot, Here are the Top 4 Players

Since 2011, food delivery has been a delicious space in Vietnam. At first, it started out in the expat communities and gained significant traction. Of course, the rainy seasons cause spikes in usage when people don’t want to get soaked on their motorbikes on the way to their favorite restaurants. It’s convenient, to say the least. Today, with e-commerce sites on the inevitable, aggressive rise in Vietnam, food delivery has been a bit forgotten, so let’s get a lens on the top four food delivery sites in Vietnam. Later, we’ll be interviewing every one of these sites and looking at their growth and models, but for today, let’s just take a close look at the stats. Of course, each competitor wasn’t willing to share all their numbers, but we could glean a few things.

1. Vietnammm The first one to hit the market by just a few months in February 2011. The site has over 400 restaurants and counting, and makes over 20,000 deliveries per month. According to Jochem Lisser, CEO of Vietnammm, Iin the beginning, it was mostly foreigners, but now Vietnamese users are beginning to make a serious share of the orders.” Vietnammm started here in Ho Chi Minh city but also operates in Hanoi and Danang, Vietnam’s major northern and central cities. Vietnammm has a significant market lead in Ho Chi Minh city.

2. Eat.vn Just months after Vietnammm was launched, Eat.vn also made it onto the scene. Eat.vn currently has 500 restaurant partners. The total sales across Hanoi and Ho Chi Minh city today are “a few billion VND (about US$100,000) every month” according to Anders Palm, the original founder of Eat.vn. Eat.vn was acquired by VC Corp last year. Eat.vn was also an early market leader in Hanoi, after seeing Vietnammm’s early rise in Ho Chi Minh city.

3. HungryPanda A newcomer to the market, and backed by Rocket Internet, it has had a startlingly fast start in the country with 800 total restaurants and soon to be launching a mobile app. The site has only been in Vietnam for about a year and is pretty strongly focused on Vietnamese customers since 70 percent of its customers are locals. It’ll be interesting to watch HungryPanda compete with Eat.vn and Vietnammm.

4. Goimon.vn The only non-foreign competitor in this list is Goimon.vn, which launched in November 2011. Currently Goimon.vn only has 150 restaurants as part of its coverage, but unlike the others it allows individuals like you or me to sell our favorite dishes via the platform. Currently, the site gets up to 1,000 to 5,000 unique visits per day and competes almost exclusively in the Vietnamese space. Final Thoughts So we can see that Eat.vn and Vietnammm, which were both started by expats living in Vietnam, first started with the overseas crowd, whereas HungryPanda, which is a foreign competitor with significant execution and financial backing and Goimon.vn, a Vietnamese competitor, are both going for the local Vietnamese market. But the key is, everybody is now looking more and more towards this country’s market, which has the ability to scale – whereas foreign consumers living in Vietnam are a relatively small market (liberally estimated to be under 200,000 nationwide).

The Vietnamese growth area makes sense to me, since Eat.vn and Vietnammm have a very secure market in the foreign market, it will be hard for HungryPanda to tackle their sector. The Vietnamese market is also huge. I reached out to Hotmeal.vn, which is also founded by Vietnamese people, but the team did not respond. Its market share is also relatively small so it’s not clear if they will be able to compete with the big and incumbent players listed here.
The post Vietnam’s Food Delivery Battle is Really Hot, Here are the Top 4 Playersappeared first on Tech in Asia.

vietnammm-vietnam-startups-food

View photos

 

vietnammm-vietnam-startups-food

eat.vn-vietnam-startups-food

View photos

 

eat.vn-vietnam-startups-food

hungrypanda-vietnam-startups-food

View photos
hungrypanda-vietnam-startups-food

goimon.vn-vietnam-startups-food

View photos
goimon.vn-vietnam-startups-food

Bán tên miền/ Cho thuê tên miền Gọi Món: Goimon.vn

Quý khách muốn đặt mua tên miền Goimon.vn vui lòng liên hệ:

  • Hotline: 0905 88 91 88
  • Email: admin@vinadomain.vn
  • Liên Hệ